Штампа

Настава на даљину распоред часова и сатница

on .

У складу са новонасталом ситуацијом и извођењем наставе на даљину

распоред часова можете преузети овде.

Настава ће се изводити пре подне, нема поделе на групе осим за вежбе када се одељења деле на 2 групе.

Ученици користе Google учионицу и њен конференцијски део Meet.

 

Сатница извођења наставе :
 
1.час 08,00 08,45
2.час 08,50 09,35
3.час 09,50 10,35
4.час 10,40 11,25
5.час 11,35 12,20
6.час 12,25 13,10
7.час 13,15 14,00
8.час 14,05 14,50
9.час 15,00 15,45
10.час 15,50 16,35
 
 
 
 
Штампа

Научни метод Вука Караџића

on .

Од рођења Вука Караџића преотекло је 233. године. О Вуку је написано толико тога да се може с правом поставити питање да ли постоји нешто што је непознато о Вуковом раду и делу. Обично је прва асоцијација на Вука његова реформа азбуке и рад на прикупљању дела из народне традиције. Често се занемарује његов рад као историчара и његов научни метод, који је једним великим делом сам изградио.

Без обзира да ли се радило о материји језика и народне књижевности, историје, етнографије, географије или нечег другог, Вук је у прикупљању документације полазио од основног задатка: доћи до што пунијег, бољег и поузданијег материјала о предмету свога писања. Вук је тежио да основа коју је прикупљао буде најпре широко обухватна, да није једнострана и да потиче из сигурних и поузданих извора. Вук је то радио на овај начин: он прикупља архивску грађу, прави изводе из штампаних дела врши анкету међу учесницима и очевицима појединих догађаја, а служио се и сопственим посматрањима на лицу места. Ретко кад је користио нешто за шта је имао само један податак. За њега један доказ није био поуздан доказ, а снагу је могло имати само оно што се могло потврдити и другим чињеницама. Веома је водио рачуна да његова обавештења потичу са разних страна из више извора, а водио је и рачуна о вредности тих извора. Много пре него што је романтична историја на основу народних песама изгубила битку у сукобу са критичком научном историјом, Вук је рекао: ,,да у народним песмама не треба тражити истините историје.”

Следећи корак у његовом научном методу је била критичка обрада грађе и проверавање њене веродостојности. У процени сведока и материјала Вук је имао једно поуздано и постојано мерило до кога је дошао добрим познавањем човека, радним искуством и квалитетима своје високо обдарене интелигенције, изванредне способности запажања, снажне оштроумности, логичности и проницљивости. У ту процену Вук уноси логику свога оштроумља и постојаност својих етичких начела са циљем да све буде засновано на истини и ради истине, научне објективности. За Вука је научни аргумент онај податак, казивање или чињеница који се на више начина потврде у својој истинитости. Историјски аргумент треба да је истинит и прецизан.

Док пише он не жели никога ни да узвиси ни да понизи, нити га интересује било каква друга награда осим радости што ће код народа стећи заслугу за себе и што је то што пише најистинитије ономе како је било. Чињеничност, документованости била је основа са које се једино могло прићи проучавању теме писања, а истинитост је била сврха писања. Прикупивши и обрадивши чињенице, он их је приказивао у повезаности са временом и простором, са дешавањима и појавама које су настале као резултат друштвених и економских кретања и процеса материјалних односа, тумачећи их на крају и утицајем политичко-правне надградње. Догађаје које је описивао у својим историјским делима је лепо и одређено приказао на један складан и прегледан начин, а збивања изнео у свој њиховој узрочности, повезаности и сврсисходности.

Из свега наведеног види се да је Вук успео да изради свој сопствени метод научног рада који је имао готово све одлике солидног научног поступка и научне технике највећих научника тога времена. Својим методом сакупљачког, истраживачког и списатељског рада, Вук је успео да заинтересује бројне светске научнике за нашу народну прошлост и народну културу.

Можемо слободно рећи да је, за неговање реалног правца у писању и озбиљног метода у прилазу изучавања народног и националног живота српског народа, Вук био исто толико заслужан покретач колико је био заслужан за увођење народног језика у књижевности и науци.

 

Према делу Владимира Стојанчевића, Вук Караџић, култура и историја

скратио и уобличио Жељко Јовановић

Штампа

Измене и допуне „Правилника о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, злостављање и занемаривање“

on .

Штампа

Изјашњавање о организовању наставе у Гимназији у Обреновцу

on .

О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

 

Поштовани,

као родитељ односно други законски заступник ученика Гимназије у Обреновцу, молимо Вас да се изјасните за један од наведена два начина извођења наставе :

 

  1. Настава на даљину (програм наставе и учења коришћењем савремене информационо-комуникационе технологије за учење, без непосредног боравка у школи. Путем ТВ часова на јавном медијском сервису РТС)
  2. Настава по комбинованом моделу (ученици једне недеље долазе у школу на непосредну наставу, а следеће недеље часови се реализују путем наставе на даљину).

 

О изабраном начину извођења  наставе обавестићете одељењског старешину.

На основу Вашег изјашњења, школа  ће се определити за један од два понуђена модела.

О мерама заштите здравља ученика можете се информисати на сајту школе.

 

 

СПИСАК ЕМАИЛОВА СВИХ ОДЕЉЕЊСКИХ СТАРЕШИНА

 

1-1 Goran Desančić < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

1-2 Sladjana Kotorčević < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

1-3 Mirjana Sremčević < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

1-4 Zorica Grgić < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

2-1 Biljana Jeremić Novaković < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

2-2 Mirjana Karić < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

2-3 Ivana Bogićević < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

2-4 Snežana Babić < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

3-1 Dragana Simić < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

3-2 Marija Sretenović < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

3-3 Maja Jagodić < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

3-4 Snežana Aleksić < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

4-1 Ana Velimirović Šalamon < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

4-2 Marija Džaković Ilić < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

4-3 Dragana Nešković < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,

4-4 Temza Ševo  < Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. >,