Штампа

Распоред полагањa испита за ванредне ученике у октобарском року

on .

Распоред  полагањa испита за ванредне ученике у октобарком року шк.2021/2022. године

 

 

Испит из уметности и дизајна одржаће се у четвртак, 14.10.2021.године у 14.20 часова.

 

Испит из религија и цивилизација одржаће се у петак, 15.10.2021.године у 14.20 часова.

 

Испит из грађанског васпитања одржаће се у понедељак, 18.10.2021.године у 10.00 часова.

 

Испит из верске наставе одржаће се у понедељак, 18.10.2021.  године у 10.00 часова.

 

Испит из физичког васпитања одржаће се у среду, 20.10.2021.године у 10.40 часова.

 

Испит из музичке културе  одржаће се у уторак , 19.10.2021.године у 08.05 часова.

 

Испит из ликовне културе  одржаће се у уторак , 26.10.2021.године у 14.20 часова.

 

Испит из биологије одржаће се у понедељак , 25.10.2021.године у 15.20 часова.

 

Испит из филозофије одржаће се у четвртак , 28.10.2021.године у 14.20 часова.


 

Штампа

Обавезне мере заштите од корона вируса у згради Гимназије

on .

За остваривање образовно-васпитног рада у средим школама у школској 2021/2022.години планирају се три модела :

1. настава и учење у школи кроз непосредни рад - I модел

2. комбиновање наставе и учења у школи кроз непосредни рад и наставе и учења на даљину - II модел

3. Настава и учење на даљину - III модел

 

 

Препоручени модели ношења маски:

● Ученици

Ученик треба да носи маску од уласку у школу па све до доласка до своје клупе. Маска се обавезно користи и током одговарања и током сваког разговора.
Маска се обавезно користи и приликом било којег кретања ван клупе, приликом одласка на одмор или у тоалет.

Током боравка у школи може да се користи било која маска (хируршка, епидемиолошка или платнена), али се свака маска мора користити на исправан начин – тако да покрива нос, уста и браду. Такође, не треба користити маску која је запрљана или овлажена.

Није дозвољено мењање маски међу ученицима.


● Родитељи, односно други законски заступници и други посетиоци

Употреба заштитних маски за родитеље и све друге посетиоце у школским установам је обавезна током боравка у затвореном простору, с тим да је неоходно редуковати број посетилаца и омогућити посету само у случају неопходности.

● Наставно и ненаставно особље

Употреба заштитних маски за наставнике, током часа, није неопходна уколико су потпуно вакцинисани (две дозе вакцине), а од друге дозе је прошло најмање 14 дана и/или су у претходних 6 месеци прележали COVID-19. Невакцинисани наставници и друго особље носе маску током радног времена увек када се налазе у затвореном простору са другим особама, као и на отвореном уколико није могуће одржавати растојање од 1 метра од других особа. Наставно и ненаставно особље школе је у обавези да одржава непрекидно растојање од најмање 1 м од других особа (ученика и особља), осим ако постоји изузетна потреба ближег контакта у ком случају је неопходно да особа носи заштитну маску и да се након контакта изврши дезинфекција руку.

 

Напомена: Уколико je обухват вакцинацијом међу ученицима у одељењу већи од 70%, ученици који су вакцинисани нису у обавези да носе маску током часа. У свим осталим горе наведеним ситуацијама, употреба маске је обавезна.

 

ВАЖИ ЗА МОДЕЛ 2 НАСТАВЕ :

 

Упутство о мерама заштите здравља ученика

(ВАЖНО ЗА РОДИТЕЉЕ И УЧЕНИКЕ!!!)

 

 

1)   Мере смањења ризика уноса корона вируса у школску средину

  • Ученици не треба да долазе у школу уколико имају повишену телесну температуру и/или симптоме респираторне инфекције.
  • Родитељи треба свако јутро да провере телесну температуру својој деци пред полазак у школу.

 

2)   Одржавање физичке дистанце - ВАЖИ ЗА МОДЕЛ 2 НАСТАВЕ

  • Одржавати  физичку  дистанцу  са  другим  особама  у  школи  од  најмање  1,5 метара.
  • Боравак у учионицама треба да буде највише до 16 ученика/ца са обезбеђеним 4м2 по детету и по једно дете у свакој клупи.
  • Едуковати   ученике о   значају   одржавања физичке дистанце за спречавање ширења инфекције.
  • Препоручује се да ученици не мењају учионице односно да се настава за један разред одвија у истој учионици.
  • Потпуно обуставити све активности код којих је могуће појачано стварање аеросола (певање, викање, спорт, навијање), што би значило да се на часовима музичког не пева, нема проба школског хора, на физичком нема колективног спорта,  а  за  индивидуалне  спортове  (гимнастика  и  сл.)  треба  проверити услове.
  • Наставу физичког васпитања организовати на отвореном када год је то могуће и реализацију наставног програма тако да се избегне блиски контакт односно одржи физичка дистанца од најмање два метра у свим правцима. Уколико се часови  организују у сали  за физичко обезбедити  наставни  програм који  ће омогућити   одржавање   физичке   дистанце.  
  • Саветовати  ученике  да  не  стварају  гужву  у  свлачионицама  већ  да  буду стрпљиви  и  сачекају  свој  ред  према  инструкцији  наставника  тако  да  се обезбеди 4 m2 по ученику.
  • У периоду непосредно пре и после наставе и између школских часова (мали и велики одмор) у школи и дворишту школе не стварати гужве.
  • Особе које доводе децу у школу не улазе у школу већ децу прате до улаза у школску зграду.
  • Одржавање физичке дистанце међу ученицима неопходно је и током малих и великог  одмора.  Препоручује  се  да  ученици  проводе  велики  одмор  на отвореном    (у    школском    дворишту)    кад    год    то    временске    прилике дозвољавају.
  • Организовати коришћење тоалета тако да у тоалет улази онолико деце колико кабина  има,  а  да  се  испред  тоалета  чека  у  реду  са  поштовањем  физичке дистанце од најмање једног метра.
  • Не спроводити  прославе у објекту (приредбе),  као ни  организоване групне посете местима где се очекује окупљање већег броја особа, излете и др.

 

3)   Ношење маски

  • Маску ученик треба да носи при уласку у школу па све до доласка до своје клупе.
  • Маска  се  обавезно  користи   и   приликом  одговарања  и   сваког разговора.
  • Маска  се  обавезно  користи  и  приликом  било  којег  кретања  ван клупе, приликом одласка на одмор или тоалет.
  • Препоручује се да ученици све време боравка у школи носе маску, али  она  се  може  одложити  у  периоду  када  ученик  седи  у  својој клупи и слуша наставу.

Током  боравка  у  школи  могуће  је  да  се  користи  било  која  маска  (хируршка, епидемиолошка или платнена), али  она треба да се користи на исправан начин тако да покрива нос и уста.

 

4)   Редовно прање руку

 

•   Како? Хигијенски исправном водом за пиће и сапуном у трајању од најмање

20 секунди или употребом дезинфекционог средства на бази 70% алкохола. Дезинфекција руку средствима на бази 70% алкохола не може заменити прање руку  водом  и  сапуном  уколико  су  руке  видно  запрљане.  После  3  до  4 извршених   дезинфекција   руку   обавезно   опрати   руке   водом   и   сапуном.

 

•  Када?  Обавезно при  уласка у школу,  пре јела,  после одласка у тоалет, пре спремања  хране,  након  обављања  респираторне  хигијене  (истресање  носа, кашљања у марамицу итд.), после игре (нпр. после великог одмора, после часа физичког  васпитања)  и  мажења  животиња,  када  су  видно  запрљане,  након изласка из школе и увек када постоји потреба.

 

•  Где? На свим улазима у школу и на излазу из  фискултурне сале поставити дезинфекциона средства на бази 70% алкохола (користити уз обавезни надзор наставника/дежурног   наставника).     На   свим   уређајима   за   прање   руку поставити течни сапун (тоалети).

 

Едуковати ученике о значају редовног прања руку и о томе како се правилно одржава хигијена руку у циљу спречавање ширења инфекције као и  да не  додирују очи, нос  и  уста неопраним рукама.

 

Редовно проветравање свих просторија

 

•  Како?  Искључиво  природним  путем  (отварањем  прозора),  без  употребе вештачке вентилације и климатизације централизованог затвореног типа.

 

•   Када и колико? Обавезно за време сваког школског одмора и између смена.

Уколико   временски   услови   дозвољавају   препоручује   држање   отворених прозора и током трајања наставе.

 

Едуковати ученике о значају редовног проветравања просторија у циљу спречавање ширења инфекције.

 

 

Поступак  са  ученицима школе  које  имају симптоме респираторне инфекције са сумњом на инфекцију COVID 19

            1. Уколико се симптоми појаве ван школе

 

Јавити  се у  COVID  –  19 амбуланту надлежног  дома здравља. Не одлазити  у школу  и истовремено обавестити надлежну особу у школи - одељењског старешину. Даље пратити препоруке лекара.

 

2. Уколико се симптоми појаве у школи

При свакој сумњи на постојање респираторне инфекције ученику се одмах ставља маска и смешта се у просторију одређену за изолацију и обавештава се родитељ и надлежни институт/завод за јавно здравље. О ученику у  соби  за  изолацију,  до  доласка  родитеља,  брине  једна  особа користећи  маску  и  рукавице.

 

 

Који су симптоми заразе 2019-nCov?

Колико је познато, вирус може узроковати благе симптоме сличне грипу попут:

  • повишене телесне температуре
  • кашља
  • отежаног дисања
  • болова у мишићима, и
  • умора

У тежим случајевима јавља се тешка упала плућа, синдром акутног отежаног дисања, сепса и септички шок који могу узроковати смрт пацијента. Особе које болују од хроничних болести подложније су тежим облицима болести.

 

 

Едукативни филм намењен ученицима основних и средњих школа са кључним препорукама за безбедан боравак у школи - ВАЖИ ЗА МОДЕЛ 2 НАСТАВЕ :

 

 

Штампа

Изборни предмети за 1. разред Гимназије у Обреновцу

on .

По новом плану и програму за Гимназије,

ученици се у 1. години школовања опредељују за 2 од 4 понуђена изборна предмета

(плус Грађанско васпитање или Верска настава).

Минималан број ученика који је потребан да би се формирала група је 15.

Ако нема довољног броја ученика за предмет за који су се изјаснили, ти ученици се пребацују да слушају предмет на коме се пријавио већи број ученика.

 

Гимназија у Обреновцу ученицима 1.године може да понуди следећа 4 изборна предмета :

1) ЈЕЗИК, МЕДИЈИ И КУЛТУРА

2) ПОЈЕДИНAЦ, ГРУПА И ДРУШТВО

3) УМЕТНОСТ И ДИЗАЈН

4) ПРИМЕЊЕНЕ НАУКЕ

 

 

У даљем тексту можете да видите шта је предвиђено планом и програмом да се ради у сваком од наведених предмета.

Напомињемо да ученик бира 2 изборна предмета у 1. години и ти предмети се у следећим годинама школовања могу мењати.

 

1) ЈЕЗИК, МЕДИЈИ И КУЛТУРА

Циљ учења изборног програма Језик, медији и култура је да допринесе унапређивању комуникацијских вештина, развоју медијске културе и усвајању културних образаца који ће ученику омогућити сналажење у савременом свету, изградњу идентитета и  даљи професионални развој.

   

По завршетку програма ученик ће бити у стању да:

  • критички разматра позитиван и негативан утицај медија;
  • процењује значај и утицај  информација и извора информација и повезује их са сопственим искуством ради решавања различитих ситуација;
  • препознаје примере манипулације, дискриминације и говора мржње у медијима и има критички однос према њима;
  • одговорно се односи према креирању сопствених медијских порука;
  • комуницира на  конструктиван начин;
  • исказује спремност да учествује у акцијама чији је циљ унапређивање медијске културе;
  • разликује културне од популарних садржаја и на основу тога доноси вредносне судове.

МОДУЛИ

ТЕМЕ

ЈАВНИ НАСТУП

 

Увод у програм.

Шта јавни наступ чини успешним? Савети за успешан јавни наступ.

Вербална и невербална комуникација у јавним наступима.

Асертивна комуникација.

Израз и стил говорника.

Савремене технике у јавним наступима. Ефекат светлости и звука на убедљивост наступа.

Познати говорници данашњице.

Јавни наступи у медијима.

Моћ утицаја на слушаоце јавног наступа.

Манипулација. Мотивациони говорници.

Конфронтирање, сукоб мишљења, заговарање и преговарање у јавним наступима.

Јавни наступи некад и сад. Познати говорници у прошлости.

Дикција, естетика и култура у јавним наступима.

Трема у јавним наступима и начин њеног превазилажења.

КРЕАТОРИ И ПРИМАОЦИ МЕДИЈСКИХ ПОРУКА

 

Медији као средство информисања, образовања, забаве, ширења културе, манипулације.

Представљање деце и младих у медијима, њихова употреба и злоупотреба.

Медијске поруке. Стереотипи. Дискриминација. Лажне вести. Манипулација.

Сензационализам у медијима. Угрожавање приватности људи ради добијања ексклузивних вести. Култура и некултура у медијима.

Говор мржње у медијима.

Слобода говора – употреба и злоупотреба, законска регулатива.

Креирање медијског садржаја. Одговорност и моралност.

Моћ утицаја  и ограничења различитих медија.

Медији – фактор формирања или праћења укуса јавности?

Будућност медија.

ВРЕДНОСТИ

Шта означава култура: начин облачења људи, обичаје, породични живот, обрасце провођења слободног времена, начине рада и стварања, религијске обреде? Примери друштва/културе: британско, немачко, јапанско, латиноамеричко...

Вредности и вредносни судови (добро – лоше; добро – зло; лепо – ружно; свето – световно; корисно – штетно; пријатно – непријатно; тачно – нетачно; успешно – неуспешно; истинито – лажно; пристојно – непристојно; уметничко – неуметничко.

Комерцијални садржаји у различитим медијима (рекламе, скривене поруке, поруке које су намењене емоцијама, пласирање робе, садржаја, стилова живота, идеја), скривене поруке у свакодневном животу; вредновање порука уз помоћ различитих извора.

Вредности у култури. Кич и шунд, са становишта ученика.

 

2) ПОЈЕДИНAЦ, ГРУПА И ДРУШТВО

Циљ учења изборног програма појединaц, група и друштво је оспoсобљавање ученика за критичко сагледавање места појединца и група у друштву, њихових улога, права, одговорности и међузависности, ради развијања знања, вештина, вредности и ставова неопходних за конструктивно учешће у различитим ситуацијама својственим савременом динамичном друштву.

   

По завршетку програма ученик ће бити у стању да:

  • аргументовано дискутује о друштвеним појавама имајући у виду позицију појединца, групе и друштва;
  • уочава и анализира различите врсте интеракцијских процеса у друштву и међузависност између појединаца, група и друштва;
  • препозна начине утицаја и манипулације појединца, групе и друштва;
  • илуструје на примерима и примени у реалним ситуацијама механизме разградње негативних друштвених стереотипа;
  • исказује просоцијалне ставове, вредности, осетљивост за етичко просуђивање;
  • препознаје специфичности истраживања у друштвеним наукама.

 

 

МОДУЛИ

ТЕМЕ

ОД УЗОРА И ИДОЛА ДО ВОЂА И СЛЕДБЕНИКА

Увод у програм

Узори, идоли и  идолатрија – слично, а различито.

Може ли се одрасти без узора и идола? Чему они служе?

Узори и идоли данашњих младих људи и њихових родитеља – има ли разлике?

Како се постаје идол?

Најпознатија масовна еуфорија 60-тих година 20. века – битлсоманија. Како је до ње дошло?

Шта вођу чини вођом?

Вође, узори и идоли у различитим областима (политика, војска, спорт, уметност, наука, техника...) и њихов утицај.

Да ли има вође без следбеника? Како вође утичу на следбенике?

Шта је конформизам, које су његове последице и како му се одупрети.

Какав је утицај медија на стварање узора, идола, вођа?

Вође у прошлости које су промениле свет (на боље или нагоре).

За кога се данас у свету може рећи да је вођа? Зашто?

 

УСАМЉЕНОСТ, ОДБАЧЕНОСТ, ОТУЂЕНОСТ

Сам у маси. Велики градови и усамљеност. Напуштена села и самоћа старих.

Нове технологије –узрок или решење усамљености младих.

Велики брат и други ријалити програми отуђености – зашто имају велику гледаност?

Осамљеност као избор. Испосници и самоћа.

Познати одбачени појединци у прошлости – зашто их је друштво одбацило?

Инквцизиција – однос према појединцима оптуженим за јерес. Галилео Галилеј – одустајање од уверења ради заштите од одбачености.

Расистичка дискриминација – одбаченост због боје коже.

Одбаченост старих, болесних, сиромашних и другачијих у савременом свету.

Ејџизам – прихваћена дискриминација.

Солидарност међу људима и прихватање различитости као равнотежа одбачености и отуђености.

 

 

3) УМЕТНОСТ И ДИЗАЈН

Циљ учења изборног програма Уметност и дизајн је да ученик кроз истраживање уметности и стваралачки рад развија осетљивост за естетику, креативност, радозналост и мотивацију за стварање и изражавање у различитим медијима, као и да формира навику да се континуирано укључује у уметнички и културни живот заједнице.

   
   

По завршетку програма ученик ће бити у стању да:

  • разматра сличности, разлике и повезаност различитих уметности;
  • реализује идеје уважавјући принципе одабраних уметничких дисциплина;
  • користи релевантне изворе за истраживање остварења и појава у уметности;
  • користи разноврсне податке као подстицај за стваралачки рад;
  • презентује идеје, радове и уметничка остварења у одабраном медију;
  • предлаже садржаје или активности у којима се повезују различите уметности;
  • комуницира учтиво, јасно и аргументовано уз уважавање различитих мишљења, идеја и естетских доживљаја;
  • исказује утисак о естетичким квалитетима уметничких дела;
  • просуђује, критички, утицај уметности на здравље;
  • учествује, према сопственим способностима и интересовањима, у истраживању, смишљању, планирању и реализацији мањег пројекта.

 

МОДУЛИ

 

ТЕМЕ ПО МОДУЛИМА

ИНСПИРАЦИЈА

Уметничка дела као инспирација.

Природа као инспирација.

Модни трендови.

Стилови у уметности.

ОБЈЕДИЊЕНЕ УМЕТНОСТИ

Спектакл.

Мјузикл.

Уметност оглашавања.

Уметнички пројекти у Србији.

 
 

4) ПРИМЕЊЕНЕ НАУКЕ

 

Циљ учења изборногпрограма Примењене науке је да допринесе развоју научне и технолошке компетенције ученика,тј. развоју научног погледа на свет, система вредности испособности потребних за одговорну улогу у друштву и даљи лични и професионални развој.

 

По завршетку програма ученик ће бити у стању да:

  • демонстрира разумевање појмова фундаментална и примењена наука;
  • процењује значај и утицај научних достигнућа на свакодневни живот;
  • демонстрира разумевање значаја примене зелених принципа у оквиру нових научних и технолошких достигнућа;
  • истражује, анализира и критички процењује резултате истраживања;
  • прикупља, анализира и обрађује резултате мерења;
  • осмишљава и предузима истраживање у решавању проблема, одговорно се односећи према свом животу, животу других и животној средини;
  • искаже и образложи позитиван став према стицању научних знања и примени научне методологије.

ИСХОДИ

По завршетку модула ученик ће бити у стању да:

 

МОДУЛИ

 

ТЕМЕ

  • образложи мотив избора програма, учествује у доношењу правила понашања у групи и поштује договорена правила;
  • разликује фундаменталне и примењене науке;
  • тумачи резултате научних истраживања са различитих аспеката;
  • процењује значај зелених принципа у оквиру нових научних и технолошких достигнућаи утицај науке на свакодневни живот;
  • изрази јасне ставове о важности науке и технологије, значају иновација, континуираном, доживотном учењу и важности сопственог утицаја на будућност развоја друштва;
  • посматра/мери и идентификује својства/особине објекта истраживања;

– прикупи, одабере и обради

информације релевантне за истраживање, користећи ИКТ;

  • прикаже резултате истраживања;

 

 

 

 

 

 

 

 

УВОД У

ИСТРАЖИВАЊЕ

Израда модела „зелена кућа“. Соларни панел.

Израда прототипова полупропустљивих мембрана.

Човек и клима.

Фундаменталне и примењене науке, мултидисциплинарни приступ науци.

Образовање као примењена наука.

Наука и технологија у свакодневном животу.

„Зелени принципи” у савременој науци.

Открића која су променила свет. Занимљивиексперименти.

     
  • образложи избор теме/идеје пројекта;
  • дизајнира и реализује пројекат одговорно се односећи према себи, сарадницима и животној средини;
  • представи резултате/производ;
  • критички процени сопствени рад и рад сарадника у групи.

 

 

 

МОЈ ПРОЈЕКАТ

 

Самостална/групна израда пројекта на одабрану тему